Od konce června mám volno. Na regeneraci, na dodělání kurzů. Už mám ale vypsány akce od září, tak koukněte do kalendáře

Co to je kancelářský hrb?

Říká se mu taky vdovský hrb a jedná se o jednu ze tří příčin (případně o obojí):

  • nahromadění tuku v oblasti kolem 7. krčního obratle
  • následek hrudní kyfózy (prohloubení zvyklého ohnutí hrudní pateře) – často je to způsobeno trvalým předsunutím a mírným záklonem hlavy
  • oslabení okruhu plíce – tlusté střevo (podle diagnostiky zdravotního stavu)

Proč to vadí?

Protože – z pohledu východních medicín – v tomto místě stagnuje energie (Qi, prána). Kdekoli stagnuje ENERGIE, tam vždy po delší době stagnace dojde ke stagnaci i na fyzické úrovni a objeví se nemoc (slovy čínské medicíny nová rovnováha).

Takhle vypadá „vdovský hrb“

Následky mohou být:

  • migrény a jiné bolesti hlavy (trvalejšího charakteru či opakující se)
  • pocit dyskomfortu v oblasti šíje
  • přetížené kývače hlavy (svaly)
  • prohlubování problémů s postavením hlavy a páteře
  • a v neposlední řadě estetický problém – hrb prostě není hezký ani elegantní

Co na to jóga?

Obecně platí, že:
  • pravidelným
  • dostatečně častým
  • správným
  • časově delším (60–90 minut na jednu lekci)

cvičením jógy se dá hrb zcela odstranit! Připomínám, že musíte jógu cvičit SPRÁVNĚ – vědět, kdy a jak dýchat, kdy a co uvolnit, kdy a kde „přidat“. Lektorský dozor je tedy aspoň zpočátku nezbytný.

Tip na konkrétní cvik:

Tento cvik vidíte na titulním obrázku. Šipky vám mají pomoci s pochopením toho, jak cvičit. Níže popis:

  • propletete si prsty na rukou a do vzniklé mističky položíte zátylek
  • hlavu uvolníte a necháte uvolněnou
  • zkontrolujete si, že jste paže umístili kolem obličeje tak, aby byly k sobě rovnoběžné (lokty nejsou do stran ani u sebe)
  • přistoupíte k rovné stěně/dveřím a opřete si o ní vnitřní část paží
  • pomalu s plynulým dýcháním posunujte hlavu, šíji a horní část hrudní páteře směrem ke stěně tak, aby se co největší plocha vnitřní části paží pokud možno stěny dotýkala (respektujte svůj stav, a pokud se paže nedotýkají, netlačte je tam. Máte čas, cvičte pravidelně a každý den a jednou se dotknou!).
  • po celou dobu si hlídejte uvolněnou hlavu a šíji, které jsou stále vložené do mističky z rukou. Jakmile budete mít v krční páteři svalové napětí, může vás ze cvičení bolet hlava

Co na to tradiční čínská medicína?

Toto je příspěvek o jógovém cviku, proto jen krátce. Postižená oblast odpovídá plicím a tlustému střevu. Proto popřemýšlejte o:

  • stavu svých plic a tlustého střeva
  • o roli smutku ve svém životě
  • o vašich dechových návycích (zlozvycích)
  • o tom, zda máte dostatek pohybu na to, aby Qi po vašem těle volně kolovala