Od dubna do června ve zlínském Jiném světě hned tři přednášky! Najdete v Kalendáři akcí.

Co to je kancelářský hrb?

Říká se mu taky vdovský hrb a jedná se o jednu ze tří příčin (případně o obojí):

  • nahromadění tuku v oblasti kolem 7. krčního obratle
  • následek hrudní kyfózy (prohloubení zvyklého ohnutí hrudní pateře) – často je to způsobeno trvalým předsunutím a mírným záklonem hlavy
  • oslabení okruhu plíce – tlusté střevo (podle diagnostiky zdravotního stavu)

Proč to vadí?

Protože – z pohledu východních medicín – v tomto místě stagnuje energie (Qi, prána). Kdekoli stagnuje ENERGIE, tam vždy po delší době stagnace dojde ke stagnaci i na fyzické úrovni a objeví se nemoc (slovy čínské medicíny nová rovnováha).

Takhle vypadá „vdovský hrb“

Následky mohou být:

  • migrény a jiné bolesti hlavy (trvalejšího charakteru či opakující se)
  • pocit dyskomfortu v oblasti šíje
  • přetížené kývače hlavy (svaly)
  • prohlubování problémů s postavením hlavy a páteře
  • a v neposlední řadě estetický problém – hrb prostě není hezký ani elegantní

Co na to jóga?

Obecně platí, že:
  • pravidelným
  • dostatečně častým
  • správným
  • časově delším (60–90 minut na jednu lekci)

cvičením jógy se dá hrb zcela odstranit! Připomínám, že musíte jógu cvičit SPRÁVNĚ – vědět, kdy a jak dýchat, kdy a co uvolnit, kdy a kde „přidat“. Lektorský dozor je tedy aspoň zpočátku nezbytný.

Tip na konkrétní cvik:

Tento cvik vidíte na titulním obrázku. Šipky vám mají pomoci s pochopením toho, jak cvičit. Níže popis:

  • propletete si prsty na rukou a do vzniklé mističky položíte zátylek
  • hlavu uvolníte a necháte uvolněnou
  • zkontrolujete si, že jste paže umístili kolem obličeje tak, aby byly k sobě rovnoběžné (lokty nejsou do stran ani u sebe)
  • přistoupíte k rovné stěně/dveřím a opřete si o ní vnitřní část paží
  • pomalu s plynulým dýcháním posunujte hlavu, šíji a horní část hrudní páteře směrem ke stěně tak, aby se co největší plocha vnitřní části paží pokud možno stěny dotýkala (respektujte svůj stav, a pokud se paže nedotýkají, netlačte je tam. Máte čas, cvičte pravidelně a každý den a jednou se dotknou!).
  • po celou dobu si hlídejte uvolněnou hlavu a šíji, které jsou stále vložené do mističky z rukou. Jakmile budete mít v krční páteři svalové napětí, může vás ze cvičení bolet hlava

Co na to tradiční čínská medicína?

Toto je příspěvek o jógovém cviku, proto jen krátce. Postižená oblast odpovídá plicím a tlustému střevu. Proto popřemýšlejte o:

  • stavu svých plic a tlustého střeva
  • o roli smutku ve svém životě
  • o vašich dechových návycích (zlozvycích)
  • o tom, zda máte dostatek pohybu na to, aby Qi po vašem těle volně kolovala