Pozor na média! Chybí nám výchova k mediální gramotnosti. Jsme v tom nevinně. I medvědí česnek je v tom nevinně. Zopakujme si cíle KAŽDÉHO média (novin, televize, rádia): provokovat (protože to přitáhne klienty = inzerenty), šokovat (důvody stejné), přinášet takový druh informací, jež lidi emočně nutí se k médiu vracet (vraždy, znásilnění, rakovina, autonehody, epidemie…).
- hojně zneužívaným tématem je ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. Ačkoli nepochybuji o tom (a je to vidět), že stav prostředí na celé planetě je v katastrofálním stavu, některá témata jsou z mého pohledu spíše úsměvná, například VYMÍRÁNÍ MEDVĚDÍHO ČESNEKU:
- jsou tyto informace podloženy výzkumy, statistikami, dokumentárními fotkami zplanýrovaných míst?
- jak skutečně vypadají jarní nájezdy bylinkářů na tuto jarní divokou zeleninu
Opatření:
Pokud je někdo svědkem toho, že někdo sbírá nůše a nůše byliny a LIKVIDUJE PŘITOM JEJÍ KOŘÍNKY, jedná se o přestupek a je třeba zavolat policii ✈️. Zbytek je nutné nechat na orgánech činných v trestním řízení.
Co my ostatní? Co my bylináři?
- sbírejme pro svou potřebu
- vařme z něj, dělejme z něj tinktury atd.
To vše dělejme s dobrým pocitem z:
- ♀️kontaktu s přírodou
- ♀️ze schopnosti využívat rostliny a přírodu vůbec ke svému osobnímu prospěchu
♀️a hlavně se nenechejme ovládat strachem!!!!
STRACH (z čehokoli, kohokoli) NÁM:
- OSLABUJE LEDVINY, a tudíž i naši životní sílu a „svíčku“ (dlouhověkost)
⛩ strach je špatným rádcem úplně ve všem kromě život ohrožujících situací typu „uteč, nebo bojuj“
Během dvaceti let, kdy jsem pracovala v médiích nebo s nimi spolupracovala, jsem si uvědomila všechny manipulativní techniky, jež na nás zdroje informací (a „informací“) používají. A proto na svých kurzech, worskhopech a přednáškách učím:
- vždy informace z médií ověřujte (např. v anglických nezávislých zdrojích)
- zapojte selský rozum (jak mohou drobní sběratelé zničit zdravou populaci celého druhu?)
- sledujte tok peněz (komu přinese peníze informace, která se ke mně dostala? Prodejcům balených vod? Farmaceutické lobby? Jakémukoli inzerentovi, jenž si v mém médiu zaplatí reklamu, protože je moje médium sledováno?)