Nový kurz Jóga pro zdravá záda je nadlimitně obsazen. Co takhle zkusit online?

IMG_7397[1]Nejchutnější cizrnu, jakou jsem kdy jedla, uvařila moje desetiletá dcera Emma podle kuchařky, kterou před pár měsíci v rámci sbírání bodů vydal Penny Market. Jakkoli těmto soutěžím nejsem nakloněná, tak musím uznat, že v této knížce jsme už našly pár moc dobrých receptů. Mezi nimi i ten dnešní – nejchutnější podoba cizrny, jakou jsem za svůj život vyzkoušela (a že jsem jich vyzkoušela!)…

IMG_7396[1]Suroviny:

  • sušená cizrna, namočená přes noc do dostatečného množství vody
  • lžička až lžíce koření sladká paprika (dle množství cizrny)
  • dle chuti sůl
  • olej (daly jsme olivový)

Postup:

Cizrnu slijeme a v nově napuštěné vodě v hrnci uvaříme se sladkou paprikou – vaříme jen asi 10 minut, nemá být měkká, ale „na skus“. Slijeme, necháme oschnout a přimícháme podle chuti sůl a tolik oleje, aby bylo každé zrnko cizrny obalené, ale směs neplavala v oleji. Dáme na pečicí papír na plech a při 180 stupních pečeme, dokud cizrna jemně nezezlátne.

IMG_7398[1]Fígl spočívá v dalším postupu: nechejte cizrnu několik hodin (!) vychladnout. Chutí připomíná (zdravý) popcorn (běžně jen z kukuřičných semen), má oříškovou příchuť a já takto připravenou cizrnu použila do studeného salátu. Ten jsem podávala dle tipu Romany Farne na zdravé stravování s celozrnným špaldovým bio chlebem (doporučení na 70 % obilovin ve stravě). Bylo to naprosto famózní a mohu to jen a jen doporučit. Sama už budu připravovat cizrnu jen tímto způsobem…