Od konce června mám volno. Na regeneraci, na dodělání kurzů. Už mám ale vypsány akce od září, tak koukněte do kalendáře

Na Asijském víkendu, který pořádaly na konci dubna naše úžasné kolegyně v Shanti Yoga Studiu (což je jógové studio, jež provozujeme v rámci spolku Shanti Academy v Ostravě), připravila dvoudenní jídlo Romana Farna, masérka a učitelka dietetiky při TCM Academy. Níže najdete recept na zdravý korejský salát na jaro a léto. Salát je možné kromě varianty ze zelí připravit i z topinambur a mrkve.

Suroviny:

  • hlávkové zelí nakrouhané na kostičky
  • cibule nakrájená na poloviny a na tenké plátky (na celou hlávku zelí 2–3 cibule)
  • v poměru k cibuli 1/4 česneku (prolisovaného)
  • čerstvě namletý koriandr
  • sůl
  • citronová šťáva

Postup:

Na pánvi na tuku necháme zesklovatět cibulku a na malou chvíli hodíme česnek. Vypneme a scedíme tuk. Zelí posypeme solí a mačkáme rukama tak dlouho, než zelí změkne a změní konzistenci. Přidáme cibulovo-česnekovou směs, přidáme citronovou šťávu a koriandr.

Topinamburová varianta:

  • snižují cholesterol
  • snižují cukr v krvi
  • fungují jako prevence diabetu
  • jsou vhodné při hubnutí
  • doplňují spoustu minerálů
  • neobsahují cukry
  • obsahují inulin, napomáhají udržení správné střevní mikroflóry

Zelí:

  • pročišťuje játra
  • pročišťuje střeva
  • doplňuje vitamin C
  • je zásadotvorný

Mrkev:

  • podporuje činnost jater
  • ve spojení s tukem se aktivuje betakaroten do vitaminu A