Nový kurz Jóga pro zdravá záda je nadlimitně obsazen. Co takhle zkusit online?

kacudzo-nisiJídelníček pro zimní období podle Kacudzó Nišiho je krátké doporučení z knihy Rytmy životní síly, která vychází v roce 2016 v nakladatelství Eugenika. Během roku 2016 vás v každém konkrétním ročním období bude čekat doporučení na příslušnou dobu. Kacudzó Niši je japonský autor léčebného Systému zdraví a jeho knihy jsou překládány a vydávány v mnoha zemích světa.

Zima

V zimě napomůžeme omlazení organismu tím, že zařadíme do jídelníčku mandarinky. Tyto zlaté plody, které – ještě když rostou na větvích – prosvítají jako slunce mezi tmavou zelení listoví, rozjasní zimní období a přinesou teplo. Je už dlouho známo, že kůra mandarinek působí proti předčasnému stárnutí, aktivizuje činnost trávicího ústrojí, jater a ledvin, zlepšuje zrak, předchází rozvoji katarakty, posiluje srdce a cévy a působí příznivě i na slezinu.

V zimě se doporučuje konzumovat nakládanou zeleninu (např. kimči), saláty z listových druhů zelí, jablka a mrkev. To vše tvoří náš tradiční zimní jídelníček. Podle chuti k tomuto základu můžeme přidat další potraviny, ale sezonní strava by měla být základem jídelníčku, abychom zachovali rovnováhu organismu s rytmy přírody. Jako příklad uveďme starou moudrost, že nejchutnější ryba je ta, kterou jsme vylovili ze studené vody – proto v zimě jezme ryby.

Poznámka Daniely:

Kůra mandarinek (pouze v bio kvalitě, jiné jsou chemicky ošetřené!) po usušení může sloužit jako základ čaje pro zimní období, který podle tradiční čínské medicíny působí výborně zejména pro ženy – a konkrétně zbožňované ženy ;-). Podrobnosti najdete ve vynikající knize autorky Christine Li Cesta císařovny.