Nový kurz Jóga pro zdravá záda je nadlimitně obsazen. Co takhle zkusit online?

kacudzo-nisiJídelníček pro jarní období podle Kacudzó Nišiho je krátké doporučení z knihy Rytmy životní síly, která vychází v roce 2016 v nakladatelství Eugenika. Během roku 2016 vás v každém konkrétním ročním období bude čekat doporučení na příslušnou dobu. Kacudzó Niši je japonský autor léčebného Systému zdraví a jeho knihy jsou překládány a vydávány v mnoha zemích světa.

Jaro

Počátkem jara organismus strádá nedostatkem vitaminů a stopových prvků. Abychom tyto chybějící živiny co nejrychleji doplnili a organismus po zimě co nejdříve zotavili, zařazujeme do jídelníčku sansai – divokou horskou rostlinu, rostoucí po celém Japonsku. Velmi důležitá je rýže s divokou travou (řeřicha zimní, pastuší tobolkou, pampeliškou atd.). Taková rýže přináší do organismu jarní svěžest, vitalitu a přenáší mladistvou sílu rostoucí přírody. Divoké rostliny jsou naplněny léčivou silou probouzející se země, svěžestí jarního vánku, radostí znovu probuzené vody a ohněm rozkvetlého slunce.

Na konci jara vyvedeme z organismu toxiny, které se v nás za celou zimu usadily, čajem, a to nejlépe zeleným, z mladých lístků čajovníku, které právě vyrašily – což znamená něco jako obrození. Tu správnou sílu navíc nám dá losos grilovaný na mladém bambusu a připravený na roštu s dřevěným uhlím.