Od konce června mám volno. Na regeneraci, na dodělání kurzů. Už mám ale vypsány akce od září, tak koukněte do kalendáře

Zablokovaná páteř, zažívací potíže, překyselení těla, únava, zácpa, průjem, psychické obtíže a infekty. To je jen část obtíží, které nám může způsobit vánoční přejídání a volba nesprávných jídel. Nic z toho nemáte? Může to znamenat, že vaše tělo už nerozpoznává, co je pro ně dobré.

První pomoc stravou

  • zařaďte kvalitní obiloviny (a „obiloviny“): jáhly, quinou, amarant, pohanku, kroupy. Přidávejte je do každého jídla nebo vařte tak, aby tyto obiloviny tvořily základ pokrmů
  • vraťte se k normálnímu rytmu jídla:
    • do 30 let si klidně zasvačinkujte (třeba teplý rozvar)
    • od 30 do 50 let: jídlo 3 x denně
    • od 50 let: jídlo 2 x denně*
    • tento režim znamená, že jeden den v týdnu můžete jíst, jak chcete, a neublíží vám to (na váze ani zdraví)
  • zařaďte tepelně upravované pokrmy a potraviny:
    • žádné čerstvé saláty (ovocné ani zeleninové)
    • dlouhé vývary (třeba i asijské)
    • zařaďte harmonizující potraviny, jako je vařená rýže (např. ve formě congee)

První pomoc bylinami a houbami

  • čistěte játra (ostropestřecová směs)
  • zařaďte 3 x denně 8 kuliček wanu 192
  • zařaďte 2 x denně 1–2 tobolky houby Hericium (udělá dobře nejen vašemu zažívání, ale i psychice, která může být oslabená sladkým 😉 )

První pomoc akupresurou

Využijte stimulaci těchto bodů:

  • ST36 (žaludek 36)
  • SP6 (slezina 6 – tento můžete i moxovat)
  • LR3 (játra 3)
  • a další

První pomoc jógou

  • zařaďte zkruty na obě strany, dávejte pozor, abyste je neprováděli v oblasti bederní páteře, ale na přechodu beder a hrudníku
  • zařazujte pozice zlepšující zažívání (nikdy je necvičte po jídle!):
    • apanasana a ostatní pavanmuktasany (= pozice vypuzující větry)
    • marjaryasana (kočka–kráva)
    • adho mukva svanasana – střecha
    • uttana shishosana – rozšířený „zajíc“ se zvednutým zadkem
    • setu bandha saravangasana – nízký most

První pomoc dechovými technikami

* samozřejmě to neplatí u specifických výživových požadavků, jaké vyžaduje například diabetes