Nezapomeňte, že na blogu máte pravidelně aktuální články o všem, co by vás mohlo zajímat!

weather-hotdry-weather-graphic-July-2015Červenec působí na naše zdraví zejména v tom ohledu, že přináší do organismu (není-li vysloveně studené léto) přemíru horka. Podívejme se na základní informace o tomto nejteplejším měsíci roku z pohledu Kacudzó Nišiho:

  • využívejte denně koupání a „vzdušné koupele“ (vizte níže)
  • je vhodná strava, která přináší příjemný pocit ochlazení a svěžesti (úhor, chobotnice, želé, pstruh – mořské a sladkovodní „plody“ ochlazují organismus!)
  • přidejte studené polévky
  • zvyšte příjem ovoce a zeleniny, ale pozor, nadbytek studené stravy může způsobit bolest a podráždění žaludku, a tím také zhoršit vstřebávání výživných látek!
  • nevolnost, vyvolaná letním horkem, se může na podzim projevit horečkou
  • zvyšme příjem soli, kterou náš organismus vylučuje pocením

BathingMachineDontBeAfraidVzdušné koupele (vzdušná lázeň)

Doporučujeme aplikovat různé formy lázní a pobyt na čerstvém vzduchu. Velmi účinné je cvičení v přírodě, které pomáhá ozdravit tělo v jeho celistvosti a zlepšit přitom i stav kůže. Cvičíte-li na čerstvém vzduchu a je chladno, cvičte energeticky náročná cvičení. Jakmile se objeví husí kůže, protřete si pokožku, oblečte se, lehce se proběhněte a udělejte několik rychlých cviků na zahřátí.

Kde se „koupat“

Zpočátku je dobré začít se vzdušnými koupelemi venku nebo v pokoji, kde je příjemná teplota – rychle se svlékněte, aby vzduch účinkoval najednou na všechny části obnaženého těla.

1Délka vzdušné koupele

Pro zdravé lidi by mělo být dostatečné podstupovat vzdušné lázně v průběhu 20 minut při pokojové teplotě 15-20 stupňů Celsia. Každou další koupel o 10 minut prodlužujeme až na maximálně dvě hodiny. Hubení lidé obecně budou na vzduchu kratší dobu.

Kdy se „nekoupat“?
  • v dešti
  • sychravém počasí
  • při větru
K čemu jsou vzdušné koupele dobré?
  • redukují podrážděnost a nespavost
  • zlepšují náladu
  • zvyšují pocit lehkosti a příliv sil
  • působí blahodárně na cévy a oběhový systém
  • normalizují arteriální tlak
  • zpevňují cévní stěny

Text byl upraven podle skvělé knihy Kacudzó Nišiho Rytmy životní síly, kterou v roce 2016 vydalo nakladatelství Eugenika.